دبير شوراي عالي ترافيک کشور در گفت‌و گو با ميراث آريا (Chtn)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: هزينه احداث تونل توحيد، معادل هزينه احداث 20 کيلومتر سيستم ريلي غير همسطح به صورت قطار هوايي و منوريل است. چرا بايد چنين تونلي با اين هزينه سرسام‌آور احداث شود در حالي که صرفا چند خودرو سواري مي‌خواهند از آن عبور کنند. ساخت اين پروژه‌ها هدر دادن پول و بيت المال شهر تهران است که متاسفانه همچنان ادامه دارد.

«مجتبي شفيعي»، همچنين درباره صحبت‌هاي مسئولان مديريت شهري مبني بر پرداخت نشدن کمک‌هاي دولتي به شهرداري تهران گفت:مبلغ يارانه‌هاي دولت به حمل و نقل عمومي شهر تهران در سال 89 با افزايش شش برابري نسبت به سال 88، از 8/15 ميليارد تومان به 8/91 ميليارد تومان رسيد.

او ادامه داد: در سال 90 هم براساس بودجه‌اي که دولت پيشنهاد داده و به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده، کل يارانه پرداختي به حمل و نقل عمومي کشور (مترو و اتوبوسراني‌هاي سراسر کشور) از 260 ميليارد تومان در سال 89 به 400 ميليارد تومان رسيده يعني حدود دو برابر افزايش يافته است.

او با يادآوري اين نکته که اين آمار نشان مي‌دهد يارانه‌هاي دولت به شهرداري تهران هر سال نسبت به سال قبل رشد چند برابري داشته است، افزود: اين ارقام قابل مقايسه با عملکرد دولت‌هاي قبل از دولت نهم نبوده و ارقام پرداختي شايد نسبت به آن زمان، ده‌ها برابر شده است.

دبير شوراي عالي ترافيک کشور تصريح کرد:در سال گذشته شهرداري تهران 45 درصد يارانه پرداختي به کل کشور را به خود اختصاص داد، ضمن اينکه 63 درصد ناوگان اتوبوسراني کل کشور به شهرداري تهران تحويل داده شد.

او در خصوص سخنان برخي از مسوولان شهرداري تهران مبني بر اين که مردم بايد از اول تير ماه سهم پرداخت نشده دولت از بابت يارانه‌هاي حمل و نقل عمومي را پرداخت کنند، گفت: اين ادبيات و نوع سخن گفتن مقداري تهديدآميز بوده و موجب نارضايتي و تبعات منفي اجتماعي مي شود که به هيچ وجه پسنديده نيست.

/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390032921